Український бізнес масово скаржиться на складнощі із постановкою машин на обліку у сервісних центрах МВС.
“Без довідки з ТЦК авто не зареєструють, а у військкоматах можуть бути проблеми – мобілізують або співробітника, який прийде за довідкою, або сам транспорт”, – розповів керівник громадської організації SAVEФОП Сергій Доротич.
Підприємці кажуть, що за “вирішення питання” їм нерідко доводиться платити представникам ТЦК.
Для пересічних громадян особливих нововведень немає, принаймні поки що. Але, як каже голова адвокатського об’єднання “Кравець та партнери” адвокат Ростислав Кравець, “особисту ініціативу військкомів ніхто не скасовував”.
Розбиралися, як зараз відбувається процедура реєстрації та перереєстрації авто у сервісних центрах.
Замість довідки – “повістки” для авто та водія
За словами Доротича, банальна постановка авто на облік у сервісних центрах МВС останнім часом стала для бізнесу великою проблемою.
“Серед обов’язкових вимог – довідка з ТЦК про постановку транспортного засобу на військовий облік. Без неї до сервісного центру МВС можна навіть не приходити. Якщо йдеться про перереєстрацію машини, яка раніше була у власності юрособи, та реєструється також на юридичну особу, то потрібні довідки і про зняття з обліку та про постановку на облік у ТЦК.
У компаніях кажуть, що ризиків одразу два.
“По-перше, якщо у вас немає заброньованих співробітників, спробуйте знайти такого, що погодиться піти за довідкою в ТЦК. Адже там йому самі можуть вручити повістку, такі випадки були. По-друге, по авто – “засвітиш” машину, і, виявиться, що вона терміново потрібна на потреби військових. Тому в результаті не тільки довідки не отримуєш, а й без машини залишаєшся, і реєструвати в сервісному центрі МВС вже нема чого.
Про які довідки з ТЦК йдеться?
“Згідно із законодавством, всі транспортні засоби юросіб підлягають військовому обліку. Новий закон про мобілізацію, який набув чинності з травня цього року, лише посилив ці вимоги, прописавши, наприклад, узгодження з ТЦК навіть переміщення транспорту в інші регіони. Тому при продажу чи після купівлі Автобізнес повинен йти за довідкою в ТЦК і знімати або ставити машину на облік.
На сайті Головного сервісного центру є перелік документів, необхідних для реєстрації та перереєстрації транспортних засобів.
Юрособам потрібно пред’явити такі документи:
- Копію установчих документів
- Довідку з позначкою військового комісара про зняття з обліку (якщо колишній власник – юридична особа) та постановку на облік (якщо майбутній власник – юрособа) транспортного засобу на військовий облік
- Витяг платника податків
- Копія наказу про призначення відповідальної особи та довіреність їй на отримання послуги
- Квитанція на оплату збору на обов’язкове державне пенсійне страхування (у разі реєстрації нового транспортного засобу)
- Документ, що підтверджує правомочність придбання, ввезення, митного оформлення транспортного засобу
- Копія документа, що підтверджує відповідність конструкції/технічного стану даної моделі обов’язковим вимогам правил, нормативів та стандартів України (сертифікат відповідності)
- Висновки/відомості про експертне дослідження ТЗ (у разі першої реєстрації авто)
Як видно, вимога про довідку з ТЦК – одна з перших у списку.
“Вимога про військовий облік транспортних засобів насправді була і раніше. Юрособи вже багато років зобов’язані складати звіти до військкоматів двічі на рік. Пам’ятаю, ще в 2007 це питання ставили дуже жорстко, нова хвиля пішла після 2014 року. Але потім усе спускали на гальмах, і багато компаній “забували” здавати звітність. Тому, зрозуміло, якщо зараз у ТЦК за довідкою приходить представник фірми, яка давно працює, але жодного разу не здавала звіту з транспорту, до нього можуть бути запитання. та довідки зараз отримуємо легко”, – розповів нам логіст концерну “Ярослав” Ігор Кримчак.
Але для багатьох компаній похід за довідкою по одному авто може закінчитися тотальною перевіркою всього автопарку, і що найбільше лякає бізнес – загрозою “мобілізації” транспорту.
Той факт, що авто можуть “мобілізувати”, підтвердив і Ігор Кримчак.
“Оскільки питання йде про постановку на облік нового МС, то, зрозуміло, військком дивиться чи немає потреб у таких автомобілях у військових. Якщо є, то авто можуть вилучити”, – каже він.
“Абонементи” або “замовлення” на авто
Як компанії вирішують проблеми з транспорту з ТЦК?
Як розповів нам київський бізнесмен, “найпростіший спосіб – заплатити”. За його словами, багато підприємців платять одразу і “за авто та за водія”.
“Купують своєрідний абонемент – щоб не чіпали машину і не мобілізували водія. Такса – від 10 тисяч гривень на місяць, якщо машин багато, і від 30 тисяч – якщо йдеться про одне авто. Наприклад, за 20 машин потрібно занести 200 тисяч На місяць. Людей з такими “абонементами” не чіпають, і довідки на нові авто про постановку на облік їм видають без проблем, єдине, додається ще сума загальному рахунку за “зайву” транспортну одиницю. Так само без проблем можна зняти авто з обліку. “, – розповідає бізнесмен.
У деяких випадках питання вирішується не грошима, а в “натуральній формі”. Тобто просто віддають ТЦК одну з машин, щоб отримати реєстрацію на всі інші.
“Наприклад, військовим був потрібен бензовоз, ми його купили, оформили на фірму, а потім ТЦК його “мобілізував”, – каже фахівець із логістики великої столичної компанії.
Чи потрібна довідка з ТЦК для приватних осіб
Іноді з’являються “страшилки” про те, що довідки з ТЦК про зняття або постановку авто на військовий облік потрібно брати і звичайним автовласникам.
Періодично Головний сервісний центр їх заперечує.
На сайті Головного сервісного центру МВС є перелік документів, які потрібно пред’являти приватним особам:
- паспорт або документ, що його замінює (наприклад, довідка про посвідку на проживання)
- ідентифікаційний код
- документ, у якому зазначено вартість ТЗ (при першій реєстрації)
- документ про відповідність конструкції моделі ТЗ вимогам українських норм та стандартів (сертифікат відповідності) – при першій реєстрації
- платіжний документ із кодом проведення операції
У разі оформлення угоди купівлі продажу в сервісному центрі МВС — оцінна або середньоринкова вартість транспортного засобу та документ про сплату податків (якщо не йдеться про першу купівлю авто за рік).
Як видно, жодних довідок із ТЦК у цьому списку немає. Проте деякі автовласники стикаються з тим, що в сервісних центрах просять “показати оновлення в “Резерві плюс” або навіть довідку з ТЦК про проходження медкомісії.
Щоправда, працівники сервісних центрів готові заплющити очі на відсутність таких документів за “подяку”, в середньому, 100-150 доларів. Про такі випадки нам розповідали автовласники з Полтавської та Київської областей.
“Ставив авто на облік, запитали чи оновився в “Резерв плюс”. Я не оновився, тому відмовили в реєстрації машини. Але тут же підійшов “вирішувала” і запропонував залагодити питання за 100 доларів. Я погодився, і далі вже жодних складнощів не було “, – каже житель Полтавської області Олександр.
“Жодних документів, що стосуються військового обліку, приватним особам приносити до сервісних центрів МВС за законодавством не потрібно. Але ніхто не скасовував “ініціативи на місцях” і спроб побудувати схему на реєстрації авто”, – зазначив Кравець.
Джерело: ctrana.news