Як облгази обдирають українців — схема з "пошкодженими" лічильниками

Як облгази обдирають українців — схема з “пошкодженими” лічильниками

Облгази по всій країні вже не один рік обдирають абонентів газових лічильників. НКРЕ КП розробило схему, як в українців шляхом обкладанням штрафами, вимагати гроші. Про це журналістам розповів правозахисник та голова ГО «Правовий захист» — ГО «Організація інвалідів «Соціальний проект» Вадим Черкас. Детальніше читайте в матеріалі.

В тій чи іншій інтерпретації схема з викачування коштів діє понад 20 років. Правоохоронці бездіють.

«Були моменти, коли контролери зривали пломби та казали, що лічильник було пошкоджено, після його демонтажу. Його відправляли на повірку, а потім складали акти про те, що пломба була зірвана та не відповідає заводській. Хоча, насправді, цю пломбу ніхто не чіпав», — каже В. Черкас.

Зазначається, що у Київській області у 2020 році була створена ініціативна група з захисту прав споживачів в смт Велика Димерка Броварського району Київської області, задля притягнення до відповідальності посадових осіб АТ «Оператора газорозподільної системи «Київоблгаз».

«За цей час до нашої ініціативної групи звернулося 128 представників домоволодінь смт Велика Димерка Броварського району Київської області із заявами про незаконні дії вчинені посадовими особами АТ «Оператора газорозподільної системи Київоблгаз» та Броварського відділення АТ «Оператора газооозподільної системи «Київоблгаз», щодо них близько 400 потерпілих», — каже В. Черкас.

За його словами, за так званою експертизою у всіх споживачів смт Велика Димерка виявили невідповідності пломб заводським пломбам, звинувативши в цьому споживачів газу.

«Хто встановлював пломби, та коли, за яких обставин це робилося не встановлювалося. У своїй відповіді на запит АТ «Оператор газотранспортної мережі «Київоблгаз» повідомив, що ніхто не знає, як мають виглядати пломби заводського зразка», — каже правозахисник.

За його словами, експертизу відносно зриву пломби, повинні проводити незалежні лабораторії.

«Експертизу проводили так звані експерти з числа працівників АТ «Оператор газорозподільної системи «Київоблгаз». Ліцензій та сертифікатів на проведення експертиз ні лабораторія при АТ «Оператор газорозподільної системи «Київоблгаз» ні так звані експерти не мали.

Крім того, у всіх жителів, у яких демонтували лічильники так звані «експерти» виявили аналогічні втручання в механізм лічильника з метою звинуватити згодом у «злочинах» по «крадіжці» споживачами газу. Хоча абоненти не втручалися і не могли втручатись у систему лічильника, бо для цього необхідні спеціальні знання та майстерня. Постраждалі зверталися в поліцію. Однак так їх звернення просто не хочуть розглядати” — каже правозахисник.

Бездіяльність правоохоронців та судів

За словами правозахисника, такі факти з вимагання коштів за лічильники, відомі у всіх областях України. Зокрема, питання незаконних дій приватних Облгазів набрав великого резонансу та чомусь державними органами, зокрема, судами, не розглядається.

Він В. Черкас, що загальновідомі також й багато інших системних порушень приватних структур облгазів; щодо встановлення тарифів, у виведенні сплачених коштів на офшорні рахунки, отримання доходів не за результатами господарської діяльності, стійка добре організована система корупційних відносин.

«Напевно, все це було узгоджено з суддями, бо справи вони не розглядають. Подавав скарги у Броварський міський суд, у Києво-святошинський районний суд та Солом’янський районний суд, але справи постійно переносять або призначають судові засідання на ті дні, коли суддя йде у відпустку або кажуть, що не вистачає суддів, бо йде накладка по іншим судовим засіданням. Судові тяжби тривають близько трьох років «, — каже правозахисник.

За його словами, потерпілі споживачі смт Велика Димерка зверталися неодноразово за наданням правової допомоги та у сприянні, щодо вирішення проблем (які на рівному місці створили потерпілим посадові особи АТ «Оператор газотранспортної мережі «Київоблгаз») до керівництва ОТГ Велика Димерка, Броварську РДА, Київську ОДА, НКРЕКП, Офіс Генеральної Прокуратури, Офіс Президента України, Офіс Омбусмена. Однак щодо сприяння припинення правопорушень відмовлено.

Сплата штрафу або відключення газу взимку

За словами правозахисника, після чисельних скарг українців, НКРЕ КП обіцяло розібратися з діями облгазів. Однак досі цього не зробило. Хоча його створювали для того, щоб воно захищало інтереси споживачів комунальних послуг.

«НКРЕКП документально підтвердило всі перелічені та інші порушення, проте належних заходів не вжило. За деякими споживачами штрафи зняли, проте винні не притягнуті до відповідальності. НКРЕ КП проігнорувавши наші звернення, у порушенні ЗУ «Про звернення громадян», порушуючи інші Закони України та прийняті нормативно-правові акти України. В організації не тільки не припинили злочинні дії АТ «Оператор газорозподільної системи «Київоблгаз» та Броварське відділення АТ «Оператор газорозподільної системи «Київоблгаз», а й своєю бездіяльністю заохочують вищезазначені порушення продовжувати, цинічно пропонуючи інваліду 1-ї групи із зору з мінімальною пенсією змагатися у судах із газовою мафією. До речі, Київська безкоштовна правова допомога також відмовилася надавати безоплатну правову допомогу інвалідові першої групи зі зору на тій підставі, що нібито не подано всі документи. Вся державна система влади, на моє стійке переконання, налаштована на роботу проти народу України.», — каже правозахисник.

Своєю чергою, працівники облгазів шляхом залякування, шантажу та погроз змусили багатьох абонентів сплатити незаконно донараховані суми — близько 10 тисяч гривень з одного абонента, що б не відключити під час зимового періоду від газу. Сума прямих матеріальних збитків склала понад двох мільйонів гривень тільки по одному селу.

«Жоден з адвокатів не хоче братися за цю справу, кажучи, що сума гонорару буде вище, ніж сам штраф», — каже правозахисник.

За його словами, ще одна цікава деталь, після спілкування з контролерами виявилося, що ці штрафи є премією контролерів з облгазів.

«Ці контролери беруть по — черзі різні райони на опрацювання. Повірка та заміна газових лічильників споживачам повинна проводитися через кожні три та п’ять років по всій країні. Цю схему розповсюдило на всі облгази країни саме НКРЕ КП. Така ж ситуація і на Полтавщині і на Одещині та в інших куточках країни», — підкреслює правозахисник.

Ефект Коломойського або як боротися з «газовою мафією»?

За словами адвокатів, боротися з такими випадками дуже складно. Адже реформована поліція не хоче нічого розслідувати, а НКРЕ КП — не зацікавлена відстоювати права споживачів. Проте вихід все ж таки є.

«Потрібно уважно ставитися до моменту знятті лічильника та фіксувати цей момент. Робити відеозапис, чи дійсно там пошкоджена пломба. Якщо цього немає, то контролерам буде важко це довести. Адже ці матеріали можна буде подати до суду. Як показує практика, юристи вже оскаржували дії місцевих обленерго чи облгазів. Зараз ми оскаржуємо справу в Апеляційному суду, щодо ніби неправильних показів та пошкоджених лічильників. Дійсно, багато юристів може відмовитися, бо в середньому така справа обійдеться 20−30 тисяч гривень, і не всі можуть собі це дозволити. Я називаю такі справи „Ефект Коломойського“ — коли порушуються права мільйонів, і кожен має захищатися сам», — каже адвокат Ростислав Кравець.

Він підкреслив, що українці мають звертатися до НКРЕ КП, АМКУ та захисту справ споживачів, з вимогою розібратися з ситуацією.

«Можна робити колективні звернення до НКРЕ КП з вимогою розібратися з недобросовісним постачальником послуг з вимогою позбавити його ліцензії. Адже не може бути, щоб у всіх були зірвані чи пошкоджені пломби. Однак повністю покладатися на НКР КП та інше вище зазначені органи не варто. На жаль, ці вони повністю безпорадні. Вони нічого не роблять, а лише отримують космічні зарплати. Однак вже зібравши повний пакет документів треба йти та захищатися до суду. Можна об’єднуватися та наймати адвоката, який спеціалізується на цих справах», — резюмує Р. Кравець.

I-UA.tv

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top

Заказ обратного звонка

    Callback order