Як стати власником магазину

Свій невеликий продуктовий магазин можна відкрити за $ 15-20 тис., а повернути інвестиції – менше, ніж за рік. Про що потрібно пам’ятати майбутнім підприємцям.

Торгівля – один з найпривабливіших бізнесів для підприємців. Глава Директорату асоціації франчайзингу Андрій Кривонос каже, що запит на пошук франшизи для відкриття власного магазину – один з найпоширеніших серед підприємців. Стати власником торгової точки можна за $ 15-20 тис. Але щоб отримувати прибуток краще відкрити відразу декілька об’єктів.

Про що треба пам’ятати підприємцю – розбирався ШоТам.

З чого почати

Перед тим, як відкрити свій магазин, треба зрозуміти – підприємець буде його розвивати самостійно або по франчайзингу (під чужою торговою маркою), розповідає Андрій Кривонос. Назва магазину не грає для споживачів вирішальну роль – за покупками вони підуть туди, де кращий асортимент, більш прийнятні ціни і головне – краще обслуговування. Як він буде називатися – неважливо.

Найбільший в Україні франчайзер на ринку продуктового рітейлу – луцька мережа «Наш край». На сайті мережі вказано, що невеликий магазин площею 50-150 кв м і асортиментом близько 5 тис. найменувань обійдеться в 12 тис. євро. Більший за площею магазин (від 150 кв м до 300 кв м), на полицях якого можна розмістити від 5 тис. до 15 тис. найменувань продукції, коштує 30 тис. євро. За роботу під торговою маркою мережі доведеться платити внесок в розмірі 77 грн за один квадратний метр в місяць. Якщо підприємець захоче розвивати бізнес самостійно, то інвестиції будуть приблизно такими ж.

Вибір приміщення

Зазвичай, для відкриття магазину краще орендувати приміщення площею не менше 100 кв м, розповідає директор агентства нерухомості «Брок-Ріелті» Дмитро Корчев. Причому, на відміну від ресторанів, найкращий майданчик для такого магазину – густонаселений масив, а не центральна частина міста. Хорошим варіантом може бути оренда приміщення на першому поверсі новобудови, які зараз активно будуються. Ставки можуть становити $ 8-10 за кв м. Орендувати дорожчі приміщення експерти не радять, оскільки це може призвести до збитків.

Керуючий партнер юридичної компанії «Кравець і партнери» Ростислав Кравець радить не підписувати документи на оренду приміщення відразу. Не варто звертати увагу і на звичайні «хитрощі» ріелторів, які будуть пропонувати внести завдаток відразу або якнайшвидше підписати договір. Мовляв, є кілька бажаючих орендувати цей об’єкт і питання треба вирішувати терміново. Необхідно витратити деякий час, щоб вивчити всі документи, бажано з юристом. За кілька днів можна зрозуміти, чи є у власника дозвіл на відкриття, наприклад, магазину, чи достатньо комунікацій і чи не будуть проти сусіди. Це допоможе

На що звернути увагу

Перед тим, як відкривати магазин, краще подивитися на конкурентів в найближчих декількох кварталах від свого приміщення. У невеликі торгові точки покупці, як правило, ходять за товарами першої необхідності – молоком, хлібом, крупами та алкогольними напоями. Всі ці продукти повинні бути свіжими.

Якщо в кілометрі від потенційного майданчику знаходиться декілька магазинів, в тому числі і таких великих мереж, як АТБ, то про відкриття магазину краще подумати ще кілька разів. Переманити покупців буде складно. Можливо, варто задуматися про більш широкий асортименті овочів, фруктів, свіжих соків і смачної випічки.

Не зайвим буде провести і власне маркетингове дослідження. З’ясувати рівень достатку потенційних покупців. Досить обійти всі розташовані по сусідству двори і подивитися, на яких автомобілях їздять майбутні покупці, чи багато поруч живе дітей і спортсменів. Це все треба враховувати при виборі асортименту продукції для свого магазину. Наприклад, власник може захоплюватися спортом і закупити багато «здорової їжі», а покупцям подобаються пиво, чіпси і насіння. Така торговельна точка не користуватиметься попитом у клієнтів. Якщо по сусідству знаходиться бізнес-центр, то власний відділ кулінарії і точка з продажу кави біля касової зони стануть додатковою перевагою. Офісні співробітники зазирнуть за салатом, а додатково придбають, наприклад, шоколад, печиво і йогурт.

Якщо в кілометрі від потенційного майданчику знаходиться декілька магазинів, в тому числі і таких великих мереж, як АТБ, то про відкриття магазину краще подумати ще кілька разів. Переманити покупців буде складно.

Співпраця з постачальниками

Всі магазини працюють з постачальниками за єдиною системою – відтермінування платежу, говорить директор Української асоціації постачальників торгівельних мереж Олексій Дорошенко. На першому етапі роботи частину продукції необхідно буде брати по передоплаті, але вже через півроку можна вийти на більш вигідну для підприємця модель. Повернути кошти постачальнику за хліб і молоко можна буде через 15-20 днів після поставки, а на товари тривалого зберігання цей термін може вирости до 30-45 днів. Іншими словами, продукція вже продана, але грошами ще можна буде користуватися деякий час.

У випадку з товаром, що швидко псується, відповідальність за нього інколи теж несуть постачальники. Іншими словами, якщо термін зберігання молока, сиру або масла пройшов, то продукція повертається виробнику. Часто за неї не потрібно платити.

Додатковий бонус для кожного власника магазину – це так звана «плата за полицю». Найкращі місця знаходяться на рівні очей відвідувача і добре продаються. Тобто виробники алкогольних і безалкогольних напоїв, води, чіпсів, бакалії готові доплачувати за те, щоб їх продукція вигідно відрізнялася від конкурентів в місцях продажу. Плату можна брати за розміщення продукції в прикасових зонах і на додаткових палетах біля входу або в центрі магазину. Додатково оплачується реклама конкретної продукції в магазинах.

Скільки можна заробляти

Середній за розміром магазин може приносити своєму власникові $ 3-4 тис. на місяць. Це можна порівняти з заробітною платою топ-менеджерів середніх компаній в Києві. Але щоб отримувати більше, потрібно відразу замислюватися про створення мережі. В цьому випадку утримувати одного бухгалтера або менеджера з закупівель стане дешевше – він буде працювати відразу з декількома магазинами, а не з одним. Два-три магазини можуть приносити вже $ 10-15 тис. на місяць. Але в цьому випадку краще відкривати їх відносно недалеко один від одного, що скоротить час на логістику. Власнику мережі необхідно буде щодня об’їжджати свої торгові точки і контролювати роботу персоналу. І їздити з одного берегу Києва на інший не завжди зручно.

ШоТам

Leave a Comment

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top

Заказ обратного звонка

    Замовлення зворотного дзвінка